Håndtering af data
Privatlivspolitik for Kvalitetssikring Danmark ApS
Sidst opdateret: Feb.2025
1. Introduktion Hos Kvalitetssikring Danmark ApS (CVR-nr.: 42432423) respekterer vi dit privatliv og beskytter dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende dansk ret og EU's persondataforordning (GDPR). Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan vi indsamler, bruger, opbevarer og beskytter dine oplysninger.
2. Dataansvarlig Kvalitetssikring Danmark ApS
Birkum Kohave Vej 124
5220 Odense SØ
Telefon: 49 40 87 23
E-mail: Info@ksdanmark.dk
3. Typer af personoplysninger vi indsamler Vi behandler personoplysninger om vores kunder, leverandører og samarbejdspartnere, herunder:
- Kontaktoplysninger: Navn, e-mail, telefonnummer og stilling.
- Betalingsoplysninger: Bankoplysninger, faktureringsdata.
- Kommunikationsdata: E-mails, telefonkorrespondance, kontrakter og aftaler.
- Teknisk data: IP-adresser ved brug af vores hjemmeside.
4. Formål med og retsgrundlag for behandling Vi behandler personoplysninger til følgende formål:
- Opfyldelse af kontrakt: Behandling af oplysninger er nødvendig for at kunne levere vores ydelser (Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
- Retlig forpligtelse: Vi er juridisk forpligtet til at opbevare visse oplysninger, f.eks. i henhold til bogføringsloven (Artikel 6, stk. 1, litra c).
- Legitim interesse: Vi har en legitim interesse i at behandle oplysninger for at administrere vores virksomhed, kommunikere med kunder og beskytte vores rettigheder (Artikel 6, stk. 1, litra f).
5. Opbevaring af personoplysninger Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt til de formål, de blev indsamlet til:
- Regnskabsdata opbevares i henhold til bogføringslovens krav i 5 år.
- Kontaktoplysninger og kommunikation opbevares så længe det er nødvendigt for at opretholde vores forretningsforhold.
- Oplysninger kan slettes tidligere, hvis der ikke længere er et formål med opbevaring.
6. Deling af oplysninger Vi deler kun dine oplysninger med:
- Offentlige myndigheder, hvor det er påkrævet ved lov (f.eks. SKAT).
- Eksterne revisorer, advokater eller IT-leverandører, som vi har databehandleraftaler med.
- Andre tredjeparter, hvor du har givet samtykke.
7. Dine rettigheder Du har følgende rettigheder i henhold til GDPR:
- Ret til indsigt: Få adgang til de personoplysninger vi behandler om dig.
- Ret til berigtigelse: Få urigtige oplysninger rettet.
- Ret til sletning: Få slettet dine oplysninger, hvis vi ikke længere har et legitimt grundlag for behandling.
- Ret til begrænsning af behandling: Anmode om begrænsning af, hvordan vi bruger dine oplysninger.
- Ret til dataportabilitet: Modtage dine oplysninger i et struktureret format.
- Ret til at gøre indsigelse: Protestere mod behandling baseret på vores legitime interesser.
Hvis du vil udøve dine rettigheder, kontakt os via ovenstående kontaktoplysninger.
8. Sikkerhed Vi beskytter dine oplysninger gennem tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre uautoriseret adgang, ændring eller misbrug.
9. Klage til Datatilsynet Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, har du ret til at indgive en klage til Datatilsynet:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Web: www.datatilsynet.dk
10. Ændringer i privatlivspolitikken Vi forbeholder os retten til at opdatere denne privatlivspolitik. Den seneste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside.